Week 5 en 6 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Petterson - WaarBenJij.nu Week 5 en 6 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Petterson - WaarBenJij.nu

Week 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 Oktober 2012 | Verenigde Staten, New York

Afgelopen 3 weken zijn snel voorbij gegaan. Ik heb veel gedaan en geen tijd genomen om ieder weekend een verslagje te schrijven. Vandaar dat er 3 weken in 1 keer op de site komen =).

Week 5: Deze week was het werken gewoon normaal, en heb ik daar ook niet veel nieuws over. Ik ben op vrijdag naar een lekker rustige bar in de buurt gegaan met Marie en wat van haar vrienden. Ik leer steeds meer mensen via haar kennen. Deze bar had zachtjes de muziek aan staan zodat we goed met elkaar konden praten en het was zeer gezellig. Later is er ook nog een andere huisgenoot van ons naar de bar gekomen en hebben we veel gelachen.

Zaterdag in de middag ben ik met Alizee en 2 vrienden van haar in Central Park gaan picknicken. Na de picknick gingen ze naar de bioscoop naar Batman, maar die had ik al gezien. Dus ik ben toen naar een andere film geweest. Het was wel cool om zo naar een grote bioscoop in New York te gaan. Toen ik na de film naar buiten op weg naar huis liep kwam de realisatie dat deze stad me niet meer vreemd is. Ik wist precies waar ik was, waar ik heen ging. Dat was wel een leuke ervaring. ‘s Avonds kwamen er een aantal mensen bij ons op bezoek voor het avondeten. We hebben voor 6 mensen gekookt en dat gaat prima in onze heerlijk luxe keuken. Na het eten weer lekker gekletst. Toen de meeste mensen naar huis gingen was het nog niet zo laat en ik en Marie hadden nog geen zin om de avond af te sluiten, dus zijn we met nog wat vrienden van haar die in de buurt wonen naar een bar op zoek gegaan. Na lang zoeken hadden we een klein barretje gevonden die ons wel aansprak. Maar deze liep al snel leeg. Toen vroeg de barvrouw of we na het volgende liedje naar de bar wilde komen om daar een verjaardag van een jongen te vieren die ook in de bar werkte. Dat was heel grappig en we kregen zelfs allemaal een plakje cake.

Week 6: Deze week was goed begonnen, ’s avonds zijn we met een grote groep (fransen vrienden van Marie en ook onze huisgenoten van boven) naar een burger restaurant in de buurt geweest. Dat was erg leuk en ik leer onze bovenburen ook steeds beter kennen. Degene die het meest betrokken zijn, zijn Amaka en Wolfram. Amaka komt uit Nigeria en doet hier een master. Wolfram komt uit Duitsland, maar heeft lange tijd in London gewoond. Hij werkt hier op de universiteit en is een paar jaar ouder dan wij.

Donderdag ben ik naar een bar gegaan wat een soort grote broer is van de Bierprofessor in Eindhoven. Ze hebben daar bijna 100 bier op tap! Ze hebben dus een hele lange bar waarachter de muur helemaal vol zit met taps. Ik heb hier veel verschillende bieren van over de hele wereld geproefd. In het begin van de avond was ik met een aantal fransen, maar later op de avond kwam ik een student van het lab tegen. Daar heb ik de rest van de avond mee rondgehangen en heb ik ook veel vrienden van hem ontmoet. Dat zijn allemaal BMT studenten van Columbia, dus dat is ook een leuke groep.

Zaterdag ben ik samen met wat fransen (ja, er zijn er heel veel hier in NY) naar een club gegaan, alleen kwamen we helaas niet binnen. De clubs hier in NY zijn nogal moeilijk om binnen te komen na een uur of 11. Dan is het vaak het verhaal van ‘guestlist only’, maar dat is gewoon een nette manier van zeggen: ‘jullie hebben niet genoeg meisjes in jullie groep’. Daarom zijn we maar naar iemand zijn appartement gegaan en hebben we daar dobbel en kaartspellen gespeeld. Uiteindelijk was het dus een zeer geslaagde avond.

Zondag ben ik naar dezelfde mensen gegaan als zaterdag en hebben we samen brunch gemaakt. Daarna was het nog tijd voor wat kaartspellen en heb ik nog lekker door het park gelopen, want het is hier nog steeds zeer mooi weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York

3 maanden stage in NY city

Recente Reisverslagen:

21 December 2012

Florida

21 December 2012

More New York

05 December 2012

Annette in New York

23 November 2012

Week 9,10 en 11 – After Sandy

01 November 2012

Week 8 - Scary Halloween, Scary Sandy
Niels

Reis naar New York

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 8122

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 December 2012

New York

Landen bezocht: