Week 9,10 en 11 – After Sandy - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Petterson - WaarBenJij.nu Week 9,10 en 11 – After Sandy - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Petterson - WaarBenJij.nu

Week 9,10 en 11 – After Sandy

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Week 9:
Woensdag was Sandy eindelijk over. Aangezien er geen metro’s reden en ik toch wat wilde zien van hoe NY erbij lag ben ik een flink eind gaan lopen. Onderweg drong het pas echt tot me door dat deze storm flink wat schade heeft aangericht. In het kleine park bij mij in de buurt heb ik verschillende omgewaaide bomen gezien en Central Park was zelfs helemaal afgesloten omdat ze druk bezig waren met het opruimen van alle bomen. Langs de weg zag ik een aantal geparkeerde auto’s staan waar bomen op waren gevallen. Verder ben ik ook een lang stuk langs de Hudson gelopen waar heel duidelijk was dat het water heel hoog gekomen was. Er was veel rotzooi blijven liggen, en bankjes zaten onder de begroeiing. Voor alle foto’s kijk op onderstaande site:

http://picasaweb.google.com/nielspetterson

Donderdag en vrijdag ben ik weer gewoon aan het werk gegaan. Op vrijdagavond ben ik met Wolfram wat gaan drinken in een bar in de buurt en daarna zijn we nog doorgegaan naar een nachtclub. Aangezien dit het laatste weekend van Wolfram in NY zou zijn wilde we het nog even feestelijk afsluiten.

Zaterdag was Jiri (studiegenoot BMT) langsgekomen en heeft hij de nacht van zaterdag op zondag bij mij geslapen. Zaterdag zijn we met Wolfram en 2 van zijn vrienden een leuke avond-trip NY gedaan. We zijn begonnen in een bierbar, daarna door naar een rooftop lounge en dan naar de nachtclub. We hebben een hele leuke avond gehad. Op zondag heb ik lekker uitgerust.

Week 10:
Dinsdag was het dan zover! De verkiezingen. Alhoewel ik het niet heel actief gevolgd had was mij zeker duidelijk dat het een spannende dag was voor Amerika. Ik ben samen met wat vrienden op Times Square gaan kijken naar de live uitzendingen van ABC, CNN en Fox. Het was een leuke ervaring, iedere keer als Obama een staat gewonnen had klonk er een hard gejuich. (Manhattan is een zeer blauw gebied.) We zijn niet heel lang gebleven, want het was deze week flink afgekoeld.

Woensdag was de dag waarop de tweede zware storm NY zou treffen. Uiteindelijk viel het wel mee, maar er is toch zeker zo’n 5 tot 10 centimeter sneeuw gevallen! Deze is niet lang blijven liggen, en donderdagavond was het toch al bijna helemaal weg.

Zaterdag was er een Jazz evenement in Central Park. Er waren op 30 plekken in Central Park kleine bandjes aan het optreden. Ik ben daar samen met Ilona en Marie heen gegaan en later hebben nog wat andere ons opgezocht. Na Central Park zijn we over 5th Av gelopen. Dat is de dure winkelstraat van NY. We hebben wat rondgekeken en zijn uiteindelijk in een klein Frans broodzaakje uitgekomen waar we heel gezellig hebben gekletst. Na een korte stop bij ons appartement zijn we naar een zeer gezellige wine-bar gegaan in Upper East Side. Daar kregen we achterin een mooie set banken aangewezen en hebben we lekker ontspannen van een wijntje (of bier natuurlijk) genoten.

Week 11:
Woensdag hadden we van het werk een feestje want Fabrice gaat na 3 jaar het lab verlaten en terug naar Frankrijk. We waren met een stuk of 15 mensen in een koreaanse karaoke-bar. Na de eerste twee liedjes (en misschien ook de eerste alcohol) kwam iedereen los en deed iedereen zeer enthousiast mee. Er werden steeds maar nieuwe liedjes aangevraagd, en er waren altijd wel vrijwilligers voor de microfoons. Rond een uur of 12 was het feestje voor de meeste wel over, maar een groepje van 7 man (waaronder ik) hadden nog wel zin om naar een bar door te gaan. Ik wist een gezellige bar in de buurt en daar hebben we nog tot een uur of 2 gezellig gepraat. Het was leuk om deze mensen van het werk eens buiten het lab te zien.

Vrijdag heb ik de Nederlandse DJ Ferry Corsten gezien in een nachtclub. Wat zo’n beetje mijn favoriete uitgaansplek van NY begint te worden. Aangezien ze daar de leukste Dance muziek draaien.

Zaterdag ben ik met Ilona en een aantal van haar vrienden naar een huisfeest geweest. Het was een leuk feest, er waren een aantal jongens die daar wonen die wel een plaatje konden draaien, en ze hadden ook een hele DJ installatie staan. Ook konden we gemakkelijk naar de rooftop en daar hebben we lang met elkaar gelachen.

Zondag had ik een experiment van het werk, wat helaas niet soepel is verlopen en waardoor ik wat data te kort kom om mijn verslag lekker af te ronden. Hier is helaas niks aan te doen en we proberen er maar het beste van te maken =).

Volgende week is een korte werkweek, aangezien iedereen donderdag en vrijdag vrij heeft in verband met Thanksgiving. Ik ben benieuwd naar de parade met de grote ballonnen, ik ga zeker een kijkje nemen!

Groetjes!

Niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

New York

3 maanden stage in NY city

Recente Reisverslagen:

21 December 2012

Florida

21 December 2012

More New York

05 December 2012

Annette in New York

23 November 2012

Week 9,10 en 11 – After Sandy

01 November 2012

Week 8 - Scary Halloween, Scary Sandy
Niels

Reis naar New York

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 8109

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 22 December 2012

New York

Landen bezocht: